Úspešnosť predaja do značnej miery závisí od umenia správne vystaviť a prezentovať tovar v predajni a v regáli. Úspech vašej predajne stojí na tom, či sa tovar nachádza na tom najlepšom mieste, objavuje sa v regáli v zodpovedajúcom čase a v dostatočnom množstve. Viete, aký tovar by mal zažiariť na vašich predajných pultoch?

Vhodný sortiment a jeho usporiadanie je kľúčom k úspechu

Z prieskumov vyplýva, že zákazník vstupujúci do supermarketu nemá na 60 % jasnú predstavu o tom, čo kúpi. Len 4 % zákazníkov má pripravený zoznam a ďalších 6 % je približne rozhodnutých, čo asi vloží do nákupného košíka. Z hľadiska obchodníka tu preto vzniká veľký priestor na ovplyvnenie nákupného správania zákazníka.

Pre každého obchodníka je hlavným cieľom zisk. Cestou k splneniu tohto cieľa je prilákať do svojej predajne čo najväčší počet zákazníkov, ktorí čo najviac nakupujú. O tom, či zákazník vkročí k vám alebo ku konkurencii, rozhoduje veľa maličkostí. Boj o zákazníka začína už na parkovisku alebo na ulici. Druhým krokom je práca so zákazníkom, keď už vkročil do našej predajne.

Každý človek potrebuje pár sekúnd, aby si zvykol na nové prostredie, a to je práve čas tesne pri vchode do predajne. Práve tu sa môžete pokúsiť zaujať zákazníka prezentáciou nového tovaru či rôznych akcií, zliav a výhod. Keď sa zákazník presunie k samotným regálom, mal by mať pocit, že je v príjemnom, čistom a usporiadanom prostredí.

Usporiadanie tovaru na predajných pultoch má viacero zásad

Produkty by mali byť združované do logických skupín. Výrobky usporiadajte podľa toho pravidla: do hornej časti regálu patria menej známe značky. Do strednej časti regálu v úrovni očí ukladáme najžiadanejšie a najpopulárnejšie výrobky. V spodných častiach regálov nájdeme lacné výrobky a produkty neznámych značiek. Dôležité je tiež dopĺňanie tovaru do maximálnej kapacity regálu. Nezabúdajte na to, že tovar s najbližšou dobou expirácie by mal byť umiestnený najbližšie k nakupujúcemu.

Produkty, ktoré sú z hľadiska pomeru objemu a hodnoty predaja najefektívnejšie (napr. povinný sortiment, vlastná značka alebo produkty s vyššou pridanou hodnotou), by mali byť vystavené tak, aby boli pre zákazníka dobre viditeľné a ľahko dostupné. Lepší prehľad o vystavenom tovare v celom regáli zákazník získa pri regáloch so „zošikmením” prednej strany, čiže s ustupujúcimi policami smerom nahor. Vyberte si aj vy to svoje kvalitné vybavenie do predajne!

 

 

Zdroj obrázka: pixabay.com

Facebook Comments

You may also like

Potrebujete variabilitu? Skúste rozkladacie sedačky

Atraktívna dominanta každej obývačky, ale aj pohodlný spoločník