Čo s našou stravou?

Three different smoothies with their ingredients

 

Zo všetkých strán počúvame o tom aká je zdravá výživa dôležitá v našich životoch a aké je nevyhnutné zaoberať sa ňou. Samozrejme, že je to pravda. Musíme si dávať na naše zdravie pozor a musíme podporovať všetko to dobré v našom organizme. Lenže čo to tá zdravá strava vôbec je? Naozaj je to tak, že na ňu existuje vzorec?

Určite nie, mnoho ľudí má dokonca skreslenú predstavu o tom, čo sú zdravé potraviny a čo naopak nie. Diéty, ktoré nás prenasledujú na každej internetovej stránke nás chcú presvedčiť o tom, že nejesť je to čo je nutné a ak už jeme, mali by sme byť naozaj veľmi opatrní a vyberať si z potravín iba kuracie mäso, zeleninu a ovocie. Ostatné neprichádza do úvahy. No čo ak to tak nie je? Čo ak nám doma vypestované zemiaky a odchovaný dobytok ulahodia a pomôžu viac, než mrkva z obchodu a kuratá, ktoré vyrástli za pomoci rôznych doplnkov v ich strave. Nezameriavajme sa iba na smer toho čo nám podstrkujú média. Je pravda, že človek si musí prispôsobiť stravu, aby mu vyhovovala a aby sa cítil dobre a mal energiu na všetko čo potrebuje. No a už vôbec si nemyslime, že zdravie človeka sa dá porovnať podľa toho kto má koľko kilogramov. Štíhla žena môže na tom byť so svojím zdravotným stavom rovnako ako moletka. Ak chcete dodržiavať niekoľko základných pravidiel pri stravovaní a zmeniť tak svoj životný štýl na zdravší, určite sa riaďte týmito pravidlami.

  1. Zo svojej stravy vylúčte biely cukor. Slaďte radšej medom, je prírodný a látky, ktoré obsahuje sú zdraviu prospešné.
  2. Nechajte priestor aj inému mäsu ako je len hydina. Teľacie mäso či hovädzina obsahujú množstvo železa a minerálov, ktoré naše telo tak veľmi potrebuje.
  3. Bielu múku nahraďte špaldovou. Špaldová múka obsahuje viac vlákniny a menej zle stráviteľného lepku. Dokonca obsahuje menej plesní ako obyčajná biela múka.
  4. Pite veľa vody. Tieto základné a jednoduché pravidlá vám pomôžu naozaj rýchlo a ľahko zvládnuť svoje preorientovanie na zdravší životný štýl.

Leave a Reply