Tvorba loga na web: Čo všetko obnáša?

Uvažujete o webovej stránke či eshope? V tom prípade by ste mali myslieť aj na dobré logo. Je to predsa vaša značka, ktorou sa prezentujete a ktorú si ľudia prvú zapamätajú. Teda, ak bude dobré.

Čo všetko však štandardne profi výroba loga obnáša a kde je najlepšie si ho dať vyhotoviť?

Logo – vaša značka

Logo a jeho význam netreba podceňovať. Ani tá najšpičkovejšia tvorba webu sa totiž nezaobíde bez dobrého, ľahko zapamätateľného a pritom jedinečného loga, vašej značky, ktorou celý web bude prezentovaný. Napriek tomu stále mnoho firiem nechápe podstatu loga a podceňujú ho.

Tak ako to teda je? Prečo logo tak potrebujeme a kto nám ho vytvorí?

Čo tvorba loga obnáša?

Tvorba loga profesionálnym grafikom je proces, ktorý pozostáva z viacerých krokov.

Celkom na úvod je potrebná prvotná idea, s ktorou sa grafik oboznámi. Následne začína samotná práca na vytváraní loga. Väčšina skúsených grafikov si urobí brainstorming, nech majú lepšiu predstavu, ktorú následne rozvinú. Pripravia hneď niekoľko prvotných návrhov, ktoré odprezentujú klientovi. Na základe jeho reakcií sa na logu ďalej pracuje.

Akonáhle je pripravený koncept loga, grafik môže vytvoriť ešte jeho rôzne varianty a logo manuál, ktorý zaručí, že aj akýkoľvek ďalší grafik, ktorý v budúcnosti s logom príde do kontaktu, ho správne použije.

Dobré logo niečo stojí

Názory na to, koľko by malo logo stáť, sa dosť rôznia. Kým niekto si objedná radšej kompletné profesionálne služby, od vytvorenia webu, loga až po SEO test a analýzy trhu, niekomu postačí urobiť si logo svojpomocne, prípadne osloví menej skúseného grafika iba výlučne na vyhotovenie loga.

Je na každom, aby sa rozhodol podľa seba, svojich očakávaní od stránky či eshopu, ktorý zakladá a tiež od finančných možností. V zásade však aj tu platí, že kto chce preraziť a zaujať, neskôr možno aj predbehnúť konkurenciu, ten musí aj čo-to investovať. A nielen do výroby loga na svoj web.