Vo svete športu sa neustále objavujú nové pomôcky, ktoré tréningy spestrujú, prinášajú nové variácie cvikov alebo pomáhajú športovcom uvoľniť svaly. Jednou z takýchto pomôcok je masážny valec. Masážne valce sa dajú priamo zapojiť do rôznych cvikov alebo  môžu slúžiť čisto na relaxačné a rehabilitačné účely. Čo všetko sa dá s valcami robiť a ako ich používať?

Masážne valce na oddych i na cvičenie

Existuje veľa druhov masážnych valcov a v princípe sa delia do dvoch skupín. Prvú skupinu tvoria valce, ktoré slúžia k oddychu a druhú skupinu valce na cvičenie. Masážne valce z prvej skupiny sa využívajú na podoprenie hlavy, kolien alebo chodidiel. Ide vlastne o akési vankúšiky, ktoré nájdete predovšetkým v masážnych salónoch podobne ako masážne kreslo. Menšie masážne valce je možné používať v domácom prostredí na relaxačnú masáž istej časti svalov. Veľkú skupinu tvoria valce, ktoré sa používajú pri cvičení s vlastnou váhou alebo pri joge. Všetky typy masážnych valcov ponúka internetový obchod inSPORTline.

Prečo používať masážne valce pri cvičení

Vďaka masážnym valcom dosiahnete pri cvičení veľa benefitov. Ide napríklad o zlepšenie flexibility tela. Vďaka valcom sa pri každom pohybe rozširujú možnosti prevádzaného cviku. Ak ste to s cvičením prehnali a v závere pociťujete bolesti svalov, masážny valec príjemne premasíruje stuhnuté svalstvo. Počas každého použitia valca dochádza k tzv. myofasciálnej automasáži, čo znamená, že tlakom tela pôsobíte na svalové tkanivá, ktoré sa uvoľnia.  Valce si obľúbili nielen tréneri, ale tiež rehabilitační pracovníci a samotní športovci.

Kedy používať masážne valce

Masážny valec je možné používať pred cvičením na rozohriate svalov, počas cvičenia na spestrenie tréningu a po cvičení ako pomôcku pri strečingu. Valec pomôže zregenerovať svaly po tréningu, ale tiež rozprúdiť lymfy. Znamená to, že masážne valce by mali používať aj dámy, ktoré bojujú s celulitídou.

Ako používať masážne valce

Už sme spomínali, že na masážne valce musíte pôsobiť váhou vlastného tela resp. tlakom. Najčastejšie sa valce pokladajú pod chrbát, ruky, stehná a lýtka. Pod vybranú časť tela vložíte valec a pohybom hore dolu ho posúvate po svalových partiách. Pozor na to, že valec nie je dobré pokladať pod krížovú oblasť a do oblasti kĺbov.

 

 

 

Facebook Comments

You may also like

Neumrznuť len tak ľahko – zimná turistika za to stojí!

Zimná turistika jednoznačne patrí do ročného plánu športovcov,