Nohy sú jednou z najviac zaťažovaným častí ľudského tela. Nohy nás musia nosiť po celý život, a preto je nutné sa o ne adekvátne starať a vyvarovať sa všetkému, čo im škodí. Bohužiaľ veľa ľudí robí presný opak, nohy a chodidlá trápia. Následne sa čudujú, prečo majú každý deň bolesti a prečo pociťujú v chodidlách pnutie. Ktoré činnosti a zvyky nohám najviac škodia?

Chodidlá sú zložitým systémom kostí a svalov

Chodidlá bolia ľudí oveľa častejšie ako nohy. Tvorí ich systém kostí a svalov, ktoré musia denne nosiť desiatky kilogramov záťaže. Minimum, čo by ste mali pre svoje chodidlá spraviť, je im dopriať vhodnú obuv. Najmä pri činnostiach, počas ktorých chodidlá extrémne namáhate používajte primerané topánky. Na športovanie kúpte športovú obuv, na túry turistické topánky a na prácu pracovnú obuv.

Je len málo ľudí, ktorí dané pravidlá dodržujú. Turistická obuv býva nahradená obyčajnými teniskami a do práce v stoje nosia plátenky alebo šľapky.

Nohy a chodidlá bolia po športe

Bolesti nôh a chodidiel nastávajú veľmi často po športovom výkone. Ak pravidelne beháte, zamerajte sa na pronáciu chodidla t.j. na došľap chodidla. Podľa došľapu kúpte bežeckú obuv. Už spomínaná turistika vyžaduje, aby pánska a dámska turistická obuv mala primeranú výšku a odpruženú podošvu. Výška turistickej obuvi závisí od náročnosti terénu. Čím prudší terén, tým vyššia by mala byť obuv.

Pomáha cvičenie, masáže a výmena obuvi

Pri prvých príznakoch bolestí nôh alebo chodidiel, venujte pozornosť obuvi a cvičeniu. Na bolesti chodidiel zaberajú jednoduché cvičenia. Dvíhajte prstami zo zeme vreckovku alebo sa snažte chodidlami uchopiť malú loptičku. Príjemné sú masážne loptičky a koberčeky, po ktorých sa občas poprechádzate.

Nájdite si čas na reflexnú masáž chodidiel alebo na akupresúrnu masáž. Pravidelnú masáž si môžete dopriať aj doma. Na masáž chodidiel slúžia masážne vaničky a vankúšiky. Veľmi príjemná je masáž s pomocou masážnej pištole, ktorá sa dá zacieliť presne na bolestivý bod.

Vymeňte všetky topánky, ktoré doma máte. Vyšliapané a vychodené topánky do šatníka nepatria. Ženy by sa mali vyvarovať noseniu obuvi na vysokom opätku. Ideálna výška opätku je okolo 3 cm. Noste topánky, ktoré sú určené na danú činnosť a vyhnite sa topánkam s príliš úzkou špičkou.

 

Facebook Comments

You may also like

UTV, Side-by-Side alebo ATV štvorkolka: Aké sú medzi nimi rozdiely?

Svet štvorkoliek je plný rôznych pojmov, ktoré môžu