Niekoľko tajomstiev podnikateľských úspechov

Mnohí podnikatelia strávili dlhé roky a celé hodiny tvrdou prácou, kým dosiahli úspech, aký majú dnes. Pokiaľ Vás zaujíma, ako to robili, ponúkame niekoľko osvedčených postupov  a kľúčových rys, ktoré môžete napodobniť. Výrazne tak skrátite svoju cestu k úspechu. Ak sa práve v tejto chvíli pýtate, či je dobrý nápad založiť spoločnosť, určite by ste to mali skúsiť. Zvyčajne trvá roky, plné pokusov a omylov, kým odhalíte tie správne tajomstvá úspechu. My Vám ich predstavíme už dnes. No tým hlavným tajomstvom je to, že nie znalosti, ale akcia stoja za skutočne sladkým ovocím. V prípade, že ste pripravený, tu sú detaily, ktoré považujeme za zásadné pre úspech akéhokoľvek podnikateľa.

Napredovanie aj napriek obmedzeniam

Každý z nás má svoje hranice, ktoré stopnú naše ďalšie smerovanie. Možno máte problém so zameraním sa na jednu vec, trápi Vás zdravotný stav, prípadne nerozumiete nejakým technológiám. Hoci ste plný nápadov, ich uskutočnenie je odrazu pribrzdené. Zabudnite na to, že Vás niečo obmedzuje. Podnikanie je aj o prekonávaní hraníc. Stále môžete uspieť tak, že do svojho tímu vezmete tých správnych ľudí. Miliardárka a zakladateľka spoločnosti Spanx, Sara Blakely, radí, aby ste si najali profesionálov v danej oblasti, ktorí vykryjú Vaše slabé stránky, hneď, ako to bude možné. Snažte sa identifikovať svoje nedostatky čím skôr a hľadajte riešenia.

zalozenie sro 2Prieskum trhu

Dôvodom čísla jedna, prečo začínajú niektorí podnikatelia krachovať, je i to, že nesledujú dopyt a vývin trhu. Určte si hodnotu, ktorú môžete svojim zákazníkom ponúknuť a vytvorte strategický plán toho, ako ju dosiahnuť rýchlo a efektívne. Pokiaľ je skupina ľudí, ktorú chcete osloviť, príliš široká, zúžte ju. Na úspech môžete zabudnúť, ak neviete, koho sa snažíte dostať na svoju stranu, ba ani len netušíte, či je trh na Vás pripravený.

Využívanie správnych nástrojov

Úspešní podnikatelia vedia, že založiť s.r.o. nestačí. Poznajú nástroje na získavanie zákazníkov, ktoré naozaj fungujú. Nenechajú sa premôcť obyčajnými myšlienkami dostupných možností. Sú originálni, kreatívni a inovatívni. Vytvoria si svoje obchodné meno a diktujú si vlastný štýl, ktorý si dokáže verejnosť zamilovať. Odporúčame vytvoriť si firemné video, komunikovať s klientami cez sociálne siete, ponúkať rôzne akcie, organizovať podujatia, zamerať sa na e-mailový marketing a podobne. Určite prídete aj na vlastné zlepšováky, ktoré Vám zaručia solídny návrat investícií.

Uvítanie zmien

Nie je ničím neobvyklým, že podnikateľ je postavený pred rôzne situácie. Veci sa proste dejú a budú výzvou pre Vaše podnikanie. Jednou zo špecifík súkromného biznisu je aj nepredvídateľnosť, ktorá Vám môže pod nohy hádzať polená, no je iba na Vás, ako sa k tomu postavíte. Možno pustil konkurent na trh podobný výrobok, s akým ste plánovali preraziť Vy, o niečo skôr. Váš partner sa chce venovať vlastným nápadom, prípadne riešite problém s dodávateľom a jeho plnením objednávok. Toto sú celkom bežné veci, ktoré Vás môžu postretnúť. Buďte vždy pripravený reagovať expresne, a to bez ohľadu na typ problému.

20 % úsilia

Či už sa jedná o život vo všeobecnosti, alebo o podnikanie, 80 % Vašich výsledkov by malo vychádzať z 20 % Vášho úsilia. Úspešný podnikateľ sa teda zameriava na to, na čom záleží najviac a ostatné prenechá na svoj tím. Mali by ste vedieť svoj čas i snahu rozložiť tak, aby prinášali ovocie aj pri nižšom stupni osobného zainteresovania.

Nadštandard

Mnohým spoločnostiam sa nedarí odhaliť svoj maximálny potenciál, pretože v snahe dosiahnuť zisk zabúdaj poskytnúť svojim zákazníkom zážitok z nadštandardných služieb. Založenie spoločnosti Vám vedia uľahčiť rôzne firmy, ktoré sa postarajú o všetko potrebné. Zistite si preto informácie o založení s.r.o., aby ste tento proces čo najviac zjednodušili, a venujte sa riešeniu projektov pre svojich klientov. Pretože toto už za Vás nespraví nik. Zákazníci sú totiž to, čo Vás pomáha dostať sa na vrchol. Zákaznícky servis nie je iba o vybavovaní sťažností. Mal by prinášať aj vernostné programy, stimuly pre odporúčania a ďalšie aktivity zamerané na zákazníka. Predaj bez upriamenia pozornosti na klienta je taký, ako keby ste vkladali peniaze do vrecka s dierou.

 

Ovládate tieto pravidlá a zaviedli ste ich do praxe? Ak nie, neváhajte tak spraviť. Prajeme veľa šťastia!

 

Foto: © [Kaspars Grinvalds] / Dollar Photo Club