Sú smoothies zdravé raňajky? Áno, ale …

„Ja raňajky jednoducho nestíham.“ „Aj keď raňajkujem dva chleby s džemom, za hodinu som opäť hladný.“ „Raňajkujem len cez víkend – vtedy na to totiž mám naozaj pokoj.“ Sú vám tieto výroky povedomé? Potom máme práve pre vás tip na rýchle a plnohodnotné raňajky. Vyskúšajte smoothie.

Banana, strawberry, chia seed and honey smoothie

O smoothie sa v poslednej dobe veľa hovorí. A nie je sa čomu diviť. Hlavnou zložkou tohto nápoja je rozmixované ovocie, zelenina a bylinky. Pridajte k nim živočíšne alebo rastlinné (mandľové, sójové či napr. kokosové) mlieko či jogurt a získate výživné raňajky plné zdravia.

Prečo sú raňajky dôležité

Hovorí sa, že raňajky sú základom dňa. Lenže nie každý ich stíha alebo má na ne chuť. V tomto prípade ale žiadne výhovorky neplatia – aspoň niečo do seba ráno proste dostaňte. A kávu tým na mysli nemáme.

Ráno bez raňajok znamená menej energie po celý deň, nevyvážený stravovací režim a tiež väčší sklon k ukladaniu tukov. Ak totiž neraňajkujete, zjete toho počas obeda viac než vaši raňajkujúci kolegovia. Váš organizmus sa navyše obáva, že mu zasa dlho nič nedoprajete, a preto si obed uloží vo forme tukov.

Muscular Young Man with Juice Smoothy

Aké sú výhody smoothie

Najväčšou výhodou smoothie je jeho rozmanitosť. Kombinácií ovocia, zeleniny a byliniek je toľko, že každý deň môžete popíjať niečo iné. Rýchlo tiež prídete na to, ktorá kombinácia a aký pomer ovocia a mlieka vás najlepšie zasýti.

Príprava je tiež jednoduchá. Jednoducho iba vhodíte ingrediencie do mixéra a zapnete. Hotové smoothie potom jednoducho nalejete do fľaše a môžete si ho vziať na cestu do práce.

Ak ráno nestíhate, nachystajte si smoothie už večer. Ráno len vezmete fľašu z chladničky a môžete vyraziť. Nemusíte sa tiež zdržiavať krájaním ovocia a umývaním mixéra alebo odšťavovača.

 

Smoothie má aj nevýhody – majte ich na pamäti

Smoothie si určite zamilujete. Aj napriek tomu ho ale cez týždeň kombinujte aj s inými raňajkami. Najmä ak si pripravujete svoje obľúbené stále dokola. V takom prípade by vám mohli chýbať niektoré dôležité látky.

Dávajte tiež pozor na kombináciu čerstvého ovocia a kravského mlieka. Zaťažuje zažívanie a miesto energetickej bomby by ste si tak mohli dopriať rannú dávku nadúvania.

Spočiatku to z rovnakého dôvodu nepreháňajte ani s kombinovaním väčšieho množstva plodín. Váš organizmus by na také množstvo vlákniny mohol zareagovať hnačkou. Myslite tiež na to že ovocné smoothie obsahuje veľa cukru. Najmä diabetici by tak mali dávať pozor.

Smoothie nie je nič, čoho by ste sa museli báť. Stačí začať zľahka. Vyberte si mixér alebo odšťavovač od firmy Eujuicers a pôjde to samo.

Leave a Reply