Na cvičenie využívajú športovci rôzne pomôcky, ktoré im pomáhajú formovať telo, zdokonaľovať techniku cvičenia alebo dokonca uvoľniť napäté svaly. Posledný menovaný účinok majú valce na cvičenie. Valce sa najčastejšie používajú pri rozcvičovaní a strečingu. Využiť sa však dajú aj počas samotného cvičenia.

Výhody cvičenia s valcom

Valec na cvičenie by sme mohli označiť ako masážny prístroj určený na použitie počas rôznych tréningov. Mnohé cviky, ktoré sa robia pri silovom tréningu potrebujú na dokonalé prevedenie flexibilitu. Práve vašu flexibilitu dokáže valec na cvičenie zvyšovať. Zároveň sú isté druhy cvičenia veľmi náročné a vyžadujú najvyššiu výkonnosť. S valcom na cvičenie dosiahnete maximálnu výkonnosť bez vytvárania napätia v tele. Potešujúcou informáciou hlavne pre ženy je, že valec na cvičenie zvyšuje prietok krvi v pokožke a tým pádom pomáha znižovať prejavy celulitídy. Používanie valca je veľmi jednoduché. Stačí ho položiť na svalovú partiu, ktorú precvičujete a váhou vlastného tela dosiahnete jemné premasírovanie. Posúvaním a rolovaním sa dostanete ku všetkým častiam tela, z ktorých potrebujete odstrániť stuhnutosť. Pohyby s valcom robte intuitívne, a ak pocítite bolesť, tlak zjemnite. Pri správnom používaní valca budú vaše cviky dokonalé, pohybové možnosti rozšírené a znížite stres v tele. Zaobstarajte si niektorý z modelov valca na cvičenie a vyskúšajte jeho skvelý efekt. Veľký výber valcov na cvičenie nájdete na stránkach e-shopu inSPORTline.

Najčastejšie chyby pri cvičení s valcom

Máte valec na cvičenie kúpený? Vyvarujte sa nasledujúcim chybám pri jeho používaní. Valec by ste nikdy nemali používať na masírovanie krku alebo krížov. Uvoľnenie krčnej chrbtice dosiahnete masírovaním stredovej časti chrbta. Napätie a bolesť v krížoch sa zmierni pri masírovaní sedacích svalov. Valcom hýbte čo najmenej t.j. nesnažte sa ním prejsť veľkú časť tela rolovaním. Stačia veľmi jemné pohyby a zatlačenie na bolestivé miesto. Pozornosť nevenujte len svalom, v ktorých cítite napätie alebo bolesť. Dôležité je sa venovať všetkým svalom resp. svalom v okolí bolesti. Bolesť veľmi často vychádza z inej časti tela, než si myslíte. Pri používaní valca na cvičenie sa nikdy neponáhľajte, všetky pohyby musíte preciťovať. Nikdy netlačte na jedno miesto viac ako minútu. V opačnom prípade by sa mohla bolesť zintenzívniť. Pre určenie správnej polohy tela pri jednotlivých cvikoch sa poraďte s profesionálnym trénerom alebo striktne dodržiavajte pokyny v inštruktážnych videách.

 

 

Facebook Comments

You may also like

Dostaňte sa do formy s eliptickým trenažérom!

Radi by ste si zlepšili fyzickú kondíciu, vyformovali