Myslíte si, že viete o pneumatikách úplne všetko? Hlavne dlhoroční jazdci sa považujú sa skúsených odborníkov vo všetkých oblastiach motorizmu a starostlivosti o vozidlo. Niekedy si však všetci mýlime mýty s faktami. Roky zaužívané „pravdy“ sa stávajú nebezpečnými radami.

Mýtus prvý: Celoročné pneumatiky sú vhodné do každého terénu

Bohužiaľ ani najkvalitnejšie celoročné pneumatiky sa nemôžu vyrovnať priemerných sezónnym. Test pneumatík jednoznačne dokázal, že zmes, z ktorej sú celoročné pneumatiky vyrobené, nemôže mať rovnaké vlastnosti v letnom a zimnom období. Priľnavosť takýchto gúm a aj odvod vody je na nízkej úrovni. Nehovoriac o tom, že celoročné pneumatiky budete musieť vymeniť už po 30 tisícoch kilometrov. Súprava zimných a letných pneumatík vás preto finančne vyjde približne rovnako.

Mýtus druhý: Ojazdené zimné pneumatiky mi dobre poslúžia aj v lete

Zimné pneumatiky sú na letnej vozovke pri vysokých teplotách až veľmi mäkké. Tento parameter je nebezpečný pri brzdení, pretože sa približne o štvrtinu zvyšuje brzdná dráha. Zvyšuje sa tým aj riziko havárie. Zimné pneumatiky nedržia dobre vozidlo vo väčších zákrutách. Nechcete predsa riskovať svoj život a život spolucestujúcich. Za pár ušetrených eur vám to nestojí. Zaujímavé je, že o tomto fakte veľa motoristov polemizuje. Na druhej strane všetci vedia, že letné pneumatiky sa nedajú používať v zime. A presne takto je to aj naopak.

Mýtus tretí: Ojazdené pneumatiky sa dajú používať na zadných kolesách

Tento mýtus opäť zaváňa problémom. V prípade, že si dáte značne ojazdené pneumatiky na zadné kolesá, môžete sa dopracovať akurát tak k nehode. Zvyšujete tým riziko aquaplaningu. Pri brzdení v zákrute sa totiž prenesie váha na zadné kolesá a tie sa dostanú do pretáčavého šmyku. Preto na zadných kolesách majte za každých okolností kvalitné zimné a najlepšie letné pneumatiky.

Mýtus štvrtý: Pneumatiky odporúčané výrobcom mojej značky vozidla nepotrebujem

Veľa motoristov si myslí, že pneumatiky, ktoré im odporúča výrobca ich značky automobilu sú predražené. Mali by si však uvedomiť, že každý výrobca vozidiel prevádza až dvojročné testy všetkých častí automobilu pred ich uvedením na trh. Neznačkové pneumatiky bývajú hlučné, majú nižšiu priľnavosť k vozovke a postarajú sa vám aj o vyššiu spotrebu pohonných hmôt. Takéto pneumatiky sú nestabilné a vám hrozí väčšie nebezpečenstvo šmyku.

 

 

Facebook Comments

You may also like

Ako jazdiť v silných letných búrkach a ochrániť auto pred prívalovým dažďom?

V posledných týždňoch nás prekvapilo až príliš sychravé