Premýšľali ste už neraz nad tým, v čom sa oplatí podnikať a aký biznis by bol to pravé orechové? Ak je vaša odpoveď áno, možno ste zistili, že najzložitejšie je vymyslieť, čo to bude. Originálne nápady však nie sú vždy nevyhnutné, niekedy sa stačí len inšpirovať inými a vylepšiť už existujúce. V tomto článku vám ponúkame pár tipov, ktoré sa môžu hodiť práve vám!

V čom sa oplatí podnikať v 21. storočí?

Prvé rozhodovanie by malo smerovať od vás, a teda akú službu alebo produkt viete ponúknuť a posunúť ďalej práve tak, aby boli ľudia ochotní za ňu zaplatit. Ak máte rozhodnuté, je potrebné si urobiť prieskum v konkurencii a dopyte. Je dobré, sa prípadne poučiť z chýb iných a naskočiť už do rozbehnutého vlaku o niečo múdrejší.

Druhá možnosť je pustiť sa do niečoho, v čom sa zatiaľ neorientujete, ale táto oblasť vás láka, vtedy odporúčame poradiť sa so skúsenejšími.

  1. Navrhovanie vlastného oblečenia – nízky kapitál
    Zdá sa vám, že je trh presýtený ponukou oblečenia rôznych menších či väčších značiek, alebo merchov? Máte pravdu, no záujem je stále vysoký, a preto to môže byť aj vaša cesta. Originálny nápad je základ – jedna z najlacnejších a najjednoduchších možností je dizajnovanie tričiek s potlačou (s tým súvisia tiež veľmi obľúbené látkové tašky s potlačou – sú viacúčelové a ekologické). Keď je produkt navrhnutý, kvalitný výrobca vybraný, je dôležité ho efektívne prezentovať a dobre predávať. Ak nemáte skúsenosti s reklamou, radíme si najať odborníkov, ktorý vám s tým pomôžu. V posledných rokoch je presah reklamy do sociálnych sietí veľmi výrazný a viac-menej sa bez takéhoto zviditeľnenia dlhodobo nezaobídete.
  2. Vlastná franšíza – vyšší kapitál
    Ak máte finančné možnosti, ktoré to dovoľujú, neplánujete prísť s vlastným nápadom, ale aj tak vás láka podnikanie, najoverenejšia možnosť je franšíza. Franšízing z angl. „franchising“, je spôsob produkcie tovaru alebo služieb už existujúcej známej značky. Vy ako podnikateľ uzavriete zmluvu s majiteľom firmy (franchisorom). Ten, vám poskytne licenciu na prevádzkovanie vlastného podniku jeho značky, za predpokladu dodržiavania pravidiel a podmienok spoločnosti. Výborným príkladom sú siete rýchleho občerstvenia KFC. Presne tak, KFC vo väčšine sveta neriadi materská spoločnosť v Amerike, ale franšízingový majitelia.

Služby cez internet – (skoro) žiadny kapitál

S nástupom informačných technológií do našich životov sa v posledných rokoch výrazne zmenil typ práce, ktorú veľa z nás zastáva. Ak viete programovať, tvoriť grafiku, písať články alebo napr. spravovať reklamu na sociálnych sieťach, stačí vám už len počítač a pripojenie na internet. Môžete pracovať z domu, alebo kľudne cestovať po svete a komunikovať s vašimi klientmi a kolegami na diaľku. Pre niekoho jediná nevýhoda takéhoto podnikania je v tom, že je potrebná disciplína, pretože všetko je len vo vašich rukách.

Facebook Comments

You may also like

Keď slimáky a slizniaky okupujú záhrady

Prítomnosť slizniakov a slimákov v záhrade je najviac nebezpečná na