Zdá sa, že digitálny marketing je v neustálom stave transformácie. Čo bolo zaužívané minulý mesiac, tak to už dnes neplatí, pretože sa to pokladá za zastarané. Postupy, ktoré sa používajú dnes, budú na tom o pár mesiacov rovnako. Pokiaľ si plánujete založiť s.r.o., musíte sledovať najnovšie trendy. Skoncujte so starými praktikami a zostaňte na vrchole! Digitálny marketing novej generácie je charakterizovaný štyrmi hlavnými novinkami. Poďme sa na ne spoločne pozrieť.

1.      Akčná emailová komunikácia

Emailová personalizácia sa posunula oproti minulosti o míľový krok vpred. V súčasnosti je možné prispôsobiť aj tie najmenšie detaily emailu tak, aby sme dosiahli u konečného príjemcu cieľové akcie. Komunikácia sa dá rôzne prispôsobovať, čím zabezpečíme, aby sa používateľ cítil komfortne a druhá strana nadobudla pocit, že sa o ňu niekto zaujíma na tej najvyššej úrovni. Možno ste niekedy dostali email o tretej hodine v noci a čudovali sa, ako je možné, že niekto pracuje aj v tomto čase. Dnes je však možné odoslanie emailu nastaviť. Jednou z najúčinnejších metód emailovej personalizácie je teda vytvorenie automatického spustenia emailov. Ak chcete, aby sa ľudia opätovne vrátili na Váš e-shop, môžete im z času na čas poslať správu typu: „Registrovali ste sa u nás pred siedmimi dňami, vráťte sa späť a zistite, čo sa zmenilo!“ Osobné emaily sú tiež cestou k slušnému výskumu. Stačí klientov požiadať, aby ohodnotili spokojnosť s Vaším webom, prípadne Vám napísali, čo by zmenili. Dnes ide o mimoriadne efektívnu technológiu, vďaka ktorej dokážete osloviť široké masy. Pokiaľ teda chcete kráčať s dobou, automatizácii emailovej komunikácie sa nevyhýbajte.

2.      Flexibilné vyskakovacie okná

Možno ste už počuli o flexibilných a zámerne vyskakujúcich oknách, ktoré sú v poslednom období mimoriadne obľúbené. Mnoho podnikov však stále nechápe ich hodnotu. Prečo sa ale sústrediť na založenie s.r.o., keď potom odignorujeme vymoženosti, ktoré nám môžu podnikanie uľahčiť? Čo by ste povedali na to, keby ste mohli pozorovať pohyby myši Vašich klientov a vidieť tak, čo ich na Vašom webe najviac zaujíma? Mohli by ste si tak urobiť obraz o tom, prečo niektorí Vašu stránku opúšťajú a iní zostávajú. Toto je ale predsa už dnes možné. Včasnou informáciou, ktorú svojim klientom ponúknete prostredníctvom otváracieho okna, ich môžete povzbudiť, aby ostali. Hľadali niečo konkrétne, no nenašli to? Ubezpečte ich, že to viete zariadiť. K dispozícií je niekoľko typov výstupných okien, ktoré robia z tejto technológie obzvlášť adaptabilné riešenie. Pre predajcu nie je snáď nič frustrujúcejšie, ako keď klient zruší naplnený nákupný košík. Pokiaľ tam ale nejaké položky dal, musel mať skutočný záujem. Ponúknite mu expresne prostredníctvom vyskakovacieho okna zľavu alebo mu prisľúbte, že jednu položku bude mať zdarma. Ponúknutá informácia nemusí vždy súvisieť iba so snahou udržať si klienta. Môže obsahovať aj vetu ako: „Prihláste svoj email a budete mať prístup ku všetkým akciám.“ Veľkí svetoví predajcovia a komerčné weby, ako je napríklad Amazon, už do svojho programu flexibilné okná zaradili. Dá sa preto očakávať, že ich budú v budúcom roku nasledovať aj menšie spoločnosti a drobnopodnikatelia.

3.      Pokročilá stratégia presmerovania

Niektorí odborníci a zákazníci by mohli argumentovať, že proces presmerovanie nie je celkom korektný, no zdá sa, že funguje na výbornú. Presmerovanie je účinné, dokonca si naň zvyká čoraz viac ľudí, pričom mnohí si ho doslova pýtajú. Pokiaľ teda vlastníte viacero webových stránok, môžete si takto posúvať existujúcich zákazníkov. Je tu však tiež možnosť nadviazať spoluprácu s podobne orientovanými stránkami. Ide v podstate o niečo veľmi podobné bežnému prelinkovaniu. Nebuďte prekvapený, ak už v budúcom roku bude marketing plne automatizovaný, a to možno aj takýmto spôsobom. Stratégiu presmerovania smiete spojiť s tradičnou PPC kampaňou, pretože sa výborne hodí ako doplnková výpomoc k zabehnutým marketingovým a reklamným procesom. Pritom tu nehrozí žiadne riziko narušenia toho, čo ste doteraz vytvorili. Keďže túto technológiu využívajú najväčšie značky, je to dôkaz toho, že skutočne funguje. Veríme, že čoraz viac firiem prijme pokročilé stratégie presmerovania.

4.      Oslovenie minulých návštevníkov pomocou remarketingu

Vďaka remarketingu môžete zasielať reklamy zákazníkom, ktorí v minulosti navštívili Váš web, prípadne použili mobilnú aplikáciu. Dynamický remarketing je založený najmä na ponuke produktov a služieb, ktoré sú blízke tomu, čo si naposledy prehliadali dotyčné osoby na Vašich stránkach. Prispôsobené reklamy s lepšou výkonnosťou má na svedomí informačný kanál, ktorý do značky webovej stránky pridáva vlastné parametre. Zbadali ste, že zákazník mal chuť niečo si pridať do košíka, no neurobil to? Ponúknite mu to v reklame, ktorú zašlete na jeho email. Ak si používateľ aj niečo zakúpil, predložte mu doplnkový produkt.

 

S týmito esami v rukáve bude založenie s.r.o. zase o niečo jednoduchšie. Ako podnikateľ a majiteľ firmy určite uvítate náskok pred konkurenciou. Digitálny marketing je stratégiou budúcnosti, tak sa ho držte. Prajeme veľa šťastia v podnikaní!

 

Foto:  © [thanksforbuying] / Dollar Photo Club

 

 

Facebook Comments

Leave a Reply

You may also like

Správne nabíjanie smart hodiniek? Zistite, či nerobíte tieto chyby!

O nabíjaní inteligentných hodiniek a inej elektroniky pravdepodobne nepremýšľate.